Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2014

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ



ΘΕΜΑ: «Εισαγωγή μαθητών και σχετικές ρυθμίσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) για το σχολικό έτος 2014-2015»

Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)
Αποφασίζουμε
την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2014-2015 ως εξής:
Α. Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια
Η εισαγωγή όλων των μαθητών/τριών στην Α΄ Γυμνασίου των Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων ,η οποία θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014 στις 10 π.μ. Στην ίδια διαδικασία συμμετέχουν και οι μαθητές/τριες από τα υφιστάμενα Δημοτικά και Γυμνάσια που συνδέονται μεταξύ τους. Τα ΕΠ.Ε.Σ. των Π.Π. Γυμνασίων θα αποφασίσουν και θα ανακοινώσουν τον αριθμό των εισακτέων μαθητών/τριών μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014. Με την ανωτέρω διαδικασία οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και τα Φυσικά. Οι μαθητές/τριες θα εξεταστούν στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δίωρης δοκιμασίας. Ειδικότερα:
Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών στην ανάγνωση, στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών κλπ) και στην παραγωγή γραπτού λόγου.
Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση και επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής με απλές αριθμητικές πράξεις, διατυπώνοντας αιτιολογήσεις και μαθηματικούς συλλογισμούς.
Στα Φυσικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών να κατανοούν φυσικά φαινόμενα που συναντούν στην καθημερινή τους ζωή και να διατυπώνουν παρατηρήσεις, συμπεράσματα και προτάσεις για το σχεδιασμό ενός απλού πειράματος.
Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και σε ουδεμία περίπτωση δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Γι’ αυτό, οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη ούτε να υποστούν φροντιστηριακή εξάσκηση για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στη εν λόγω δοκιμασία. Όσα ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο αρκούν για τη επιτυχή συμμετοχή τους. Για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων καθώς και των εκπαιδευτικών σχετικά με το χαρακτήρα και το είδος των εξεταζομένων γνωστικών πεδίων θα ανακοινωθούν ενδεικτικά θέματα εντός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου.

Β.Ρυθμίσεις σχετικά με τη δοκιμασία (τεστ) στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή των παιδιών τους στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή σε Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο, οφείλουν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Δ.Ε.Π.Π.Σ
http://apps.athena.net.gr/pps/aitisi από 1 έως 31 Μαρτίου 2014. Οι καταστάσεις των υποψηφίων μαθητών/τριών θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Κατά το διάστημα από 2 έως 12 Μαΐου 2014, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που υπέβαλαν αίτηση για τη συμμετοχή των παιδιών τους στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή σε Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο, υποχρεούνται να παραλάβουν από την επιτροπή εξετάσεων του Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου το δελτίο συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στη δοκιμασία (τεστ) εισαγωγής. Κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο, οι γονείς και οι κηδεμόνες πρέπει να φέρουν μαζί τους: την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο, βεβαίωση ταυτοπροσωπίας του μαθητή/τριας από Δήμο ή Κ.Ε.Π. ή διαβατήριο, μία φωτογραφία ταυτότητας ή διαβατηρίου (έγχρωμη ή ασπρόμαυρη) του/της μαθητή/τριας. Τέλος, οι γονείς και κηδεμόνες των εισακτέων μαθητών/τριών στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια, εφόσον επιθυμούν να γίνει εγγραφή του/της μαθητή/τριας στη σχολική μονάδα που έχει εισαχθεί, υποχρεούνται να προσκομίσουν βεβαίωση του Διευθυντή του Γυμνασίου εγγραφής του/της μαθητή/τριας, εντός της πρώτης εβδομάδας του Σεπτεμβρίου του 2014.
Η επιλογή των θεμάτων που θα εξεταστούν οι μαθητές/τριες θα γίνει με ευθύνη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. από επιστημονική επιτροπή που θα συσταθεί για αυτό το σκοπό. Tα θέματα ανά γνωστικό πεδίο θα αναγράφονται και θα απαντώνται από τους μαθητές σε ειδική φόρμα, η οποία θα αποσταλεί στα σχολεία από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. Η προετοιμασία, η οργάνωση και η διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ) θα πραγματοποιηθεί από επιτροπές που θα συσταθούν με ευθύνη των ΕΠ.Ε.Σ. των Π.Π. Γυμνασίων. Η αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών θα γίνει με ευθύνη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. σε βαθμολογικό κέντρο που θα λειτουργήσει στο 2ο Π.Π. Γυμνάσιο Αθήνας (Τ. Φιλήμονος 36-38 και Τσόχα, 11521 Αθήνα). Ως Πρόεδρος του βαθμολογικού κέντρου ορίζεται η κ. Μακρή Δήμητρα, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ15. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των γραπτών των μαθητών/τριών, η αναλυτική βαθμολογία τους θα αποσταλεί στα ΕΠ.Ε.Σ. των σχολικών μονάδων. Η ανακοίνωση των εισακτέων και των επιλαχόντων/ουσών μαθητών/τριών θα γίνει ανά σχολείο με ευθύνη του οικείου ΕΠ.Ε.Σ.

Γ. Ειδικότερα σχετικά με τη διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ)

Το ονοματεπώνυμο και τα λοιπά στοιχεία των μαθητών/τριών στα φύλλα εξετάσεων θα καλύπτονται με την επίδοση των θεμάτων και με ευθύνη των επιτηρητών της τάξης. Τα γραπτά δοκίμια βαθμολογούνται από 0 έως 120 μόρια (40 μόρια ανά γνωστικό πεδίο) με άριστα τα 120 μόρια. Η βαθμολόγησή τους θα γίνει από δύο βαθμολογητές για κάθε γνωστικό πεδίο. Εάν η διαφορά του βαθμού μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή είναι μικρότερη ή ίση με 6 μόρια (ανά γνωστικό πεδίο), τότε ως τελικός βαθμός του γνωστικού πεδίου ορίζεται ο μέσος όρος του βαθμού των δύο βαθμολογητών. Αν η διαφορά μεταξύ των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη από 6 μόρια, τότε το γραπτό οδηγείται σε αναβαθμολόγηση. Στην περίπτωση αναβαθμολόγησης καλύπτονται οι βαθμοί των δύο πρώτων βαθμολογητών και προωθείται το γραπτό σε τρίτο βαθμολογητή. Ο τελικός βαθμός του γραπτού προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών του τρίτου βαθμολογητή και του βαθμού του ενός εκ των δύο πρώτων βαθμολογητών που είναι πλησιέστερος προς αυτόν του τρίτου. Αν ο βαθμός του τρίτου βαθμολογητή είναι στο μέσο όρο των βαθμών των δύο πρώτων βαθμολογητών, ανεξάρτητα από τη διαφορά, τότε ο βαθμός του γραπτού είναι ο βαθμός του 3ου βαθμολογητή. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελευταία θέση των επιτυχόντων, γίνεται κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμούντων ενώπιον του ΕΠ.Ε.Σ. και των ενδιαφερομένων γονέων και κηδεμόνων.


Δ. Λοιπές ρυθμίσεις
Όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, οι μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες εξετάζονται προφορικά από επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των εν λόγω μαθητών/τριών οφείλουν να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο σχολείο της επιλογής τους, κατά το διάστημα από 2 έως 12 Μαΐου 2014.
Όλοι οι μη επιτυχόντες/ επιτυχούσες μαθητές/τριες θεωρούνται επιλαχόντες/ επιλαχούσες με σειρά κατάταξης που ορίζεται από τη βαθμολογική τους επίδοση.